Freixenet

Una història D'EXCEL·LÈNCIA

Endinsa't en un relat de tradició familiar, de passió i de valors arrelats amb el pas del temps. La nostra història reafirma el compromís amb la qualitat i la sostenibilitat global, l'excel·lència del cava i l'afany de lideratge.

1861

Francesc Sala Farrés funda el negoci familiar Casa Sala, l'antecessor de l'empresa familiar Freixenet. El seu fill Joan el succeirà.

1911

L'hereva de Casa Sala, Dolors Sala Vivé, es casa amb el fill petit de la família Ferrer de la Freixeneda, Pere Ferrer Bosch, conegut com el Freixenet.
La parella, juntament amb Joan Sala, comença a produir vi escumós elaborat segons el mètode tradicional, com el de la Xampanya.

1914

Surt al mercat la primera ampolla d'escumós de la marca Freixenet, nom que adoptarà l'empresa i el grup.
L'empresa viu un important desenvolupament, gràcies al tàndem de Dolors, enòloga i administradora, i Pere, empresari innovador i comercial extraordinari. Quan esclata la Guerra Civil, Freixenet ja és el segon productor de 'xampany' i ha construït una moderna cava al barri de l'estació de Sant Sadurní d'Anoia.

1929

Amb motiu de l'Exposició Universal es crea el 'nen Freixenet', que ràpidament es converteix en la icona de la marca.

1936

GUERRA CIVIL. Col·lectivització de Freixenet i mort de Pere Ferrer i del seu fill gran, Joan Ferrer Sala. La família es queda sense l’empresa, sense el cap i sense l'hereu.

1939

DONES AMB CORATGE. Després de la Guerra Civil, l'empresa Freixenet torna a la família. Pilar Ferrer, amb 20 anys, es fa càrrec de restablir l'activitat.
Quan Pilar Ferrer es casa, l'empresa queda a mans d'un apoderat i de Dolors Sala.

1959

L'ENTRADA DE JOSEP FERRER. El Pla d’Estabilització “Ullastres” i l'obertura d'Espanya a l'exterior donen pas a la modernització del país.
En aquest moment, en acabar els estudis d'enologia i mercantils, Josep Ferrer Sala s'incorpora a la direcció de Freixenet i inicia, igual que el país, la modernització de Freixenet. Aquesta modernització té lloc en la producció, amb una ampliació del celler i més mecanització, i també amb una visió més dinàmica des del punt de vista comercial, que inclou els primers intents d'internacionalitzar la marca.

1965

JOSEP LLUÍS BONET ENTRA EN ESCENA. Incorporació de Josep Lluís Bonet Ferrer com a director comercial. El tiet i el nebot, junts, formen un tàndem imbatible.
Josep Lluís aporta una visió estratègica que Josep sap implementar. Junts posen en escena el que avui es consideraria un gran pla de màrqueting: creació i llançament de productes exclusius, com el Carta Nevada i el Cordón Negro, sens dubte vitals per al progrés i l'expansió de Freixenet.

1967

Llançament del icònic Carta Nevada per primera vegada a televisió. L’ampolla que acabaria portant la identitat a la marca i l’èxit que propiciaria l’arrencada empresarial.

1972

Neix la 'bombolla Freixenet'.

1974

Llançament de Cordón Negro, l'ampolla més universal de la marca distribuïda a més de 140 països.
Creació de la campanya publicitària amb bombolles. Inici d'una comunicació festiva i espectacular que es converteix en la icona de la marca.

1979

Llançament de la primera Cuvée de Prestige, D.S., en honor a la cofundadora de Freixenet Dolors Sala. És la primera creació d’una col·lecció exclusiva de 9 Cuvées que ha crescut amb els anys.
Reserva Real (1989), Malvasia (1991), Monastrell Xarel·lo (1996), Elyssia Gran Cuvée i Elyssia Pinot Noir (1997), Trepat (1998), Casa Sala (2004) i Garnatxa Subirat Parent (2015).

1980

La notorietat de marca es consolida a Espanya i Freixenet aposta amb força pel projecte internacional, liderat totalment per Josep Ferrer Sala.

1981

Creació del Grup Freixenet amb l’adquisició d'UCSA. Més tard, es consolida internacionalment amb la incorporació al Grup de diversos cellers.
Henri Abelé – Reims (1985)
Gloria Ferrer – Sonoma (1986)
Sala Vivé – Mèxic (1988)
Katnook – Austràlia (2001)
Viento Sur – Argentina (2002)
Yvon Mau – Bordeus (2001)

1985

Freixenet es consolida com a líder del sector del cava, gràcies a l'èxit aconseguit internacionalment.

1992

Dins la seva gran aposta pel progrés i l'esport, Freixenet patrocina els inoblidables Jocs Olímpics de Barcelona.

1997

Freixenet, primer escumós a l'espai.

2002

Freixenet és soci fundador de l'Associació Espanyola del Pacte Mundial de les Nacions Unides (ASEPAM), és el primer grup vitivinícola a aconseguir-ho.
Fet reconegut i avalat amb l'obtenció de la ISO 14001 de 1999.

2007

El prestigiós director de cinema Martin Scorsese dirigeix l'anunci de Nadal de Freixenet.
Martin Scorsese, considerat per molts el millor director de la història, s'inspira en l'obra de Hitchcock per crear un curt irrepetible. Els actors Simon Baker i Kelli O’Hara protagonitzen una història de suspens trepidant al colossal auditori novaiorquès de Carnegie Hall.

2014

Freixenet celebra 100 anys.

2016

Apareix l'última Cuvée de Prestige, Garnatxa Subirat Parent. És el primer cava Blanc de Noirs del celler. S'elabora amb garnatxa, i s'hi afegeix la varietat blanca Subirat Parent.
Amb aquest producte es completa la col·lecció de les nostres Cuvées de Prestige elaborades amb totes les varietats de raïm autoritzades per la DO Cava.

2017

Freixenet Ice Rosé completa la gamma ICE, la nova manera de gaudir d'una copa de cava extrarefrescant.
Un cava especial creat pels nostres enòlegs com un mixer per servir en copa àmplia amb gel i combinat amb licors i fruites al gust.
x